Wednesday, July 16, 2008

kesabaran + pengorbanan ??

sakit kan...apabila kita meneruskan hidup...dgn kekosongan...kesunyian...
kadang2 kita kuat utk mengatasi semua itu....tetapi...kadang2 kita kalah...
hari ini...aku dapat tau...dia dh blik mlaka...tp bukn dr mulutnya sndri....drp kwn2nya....xpe...ak masih sbr...setelah byk msg yg ak anta....di hp di frenster...hanya 1 je jwpn yg ak dpt...di msg frenster...dia kte...dia sedang mcari keje n mcari dirinya sndri...dan dia akn jmpe ak utk menjelaskn semua...adakah ia berita buruk atau berita baik? Oh Tuhan, kuatkan la hati hamba-Mu ini...aku akn tngu...dgn sabar...aku takut aku x kuat...kkdg kita sngup mjadi bodoh kn....demi cinta...ak pn xtau kenapa...kerana ak sunyi? kerana ak perlukan seseorang yg sntiasa disamping ak? ak x mngerti...apa yg ak cri sbnrnye dlm hidup ini...setiap manusia ingin mencintai dan dicintai....begitu juga aku...aku x faham knape manusia tidak pernah mensyukuri dgn nikmat yg dikurniakan...bila kita dicintai oleh seseorg, kita tidak pernah bpuas hati kerana kita memaksa diri kita utk mencintai...tetapi pabila kita mencintai seseorang itu sedalam2nya...kita tidak mendapatinya semula...disinikah sepatutnya diselitkan kesabaran...pasrah...pengorbanan...aku x mngerti...bila aku tgk cite ayat-ayat cinta...betapa dalamnye cinta...dan pengorbanan...kkdg ak kuat...utk menerima semua ini...tetapi...ak lemah blik...ak harus igat yg ada manusia lbih menerima dugaan-Nya yg lbih hebat dr yg ak trime...Ya Allah...kuatkn hati hambamu ini...aku hamba-Mu yg lemah...Amin...

Ayat-Ayat Cinta

Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Kupertaruhkan

Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

No comments: